۱۳۸۹/۰۴/۲۷

فرار 16 تن از زندانیان محبس مرکزی شهر فراه


افراد وابسته به گروه طالبان ساعت  2 بامداد امروز يكشنبه در یک حمله گروهی بالای مواضع پولیس وزندان شهر فراه حمله کردند.
در این حملات دست کم 16 تن از محبوسین زندان مرکزی فراه متواری شدند و یک سرباز پولیس ملی شدیدا" زخمی شد.
مل پاسوال محمد فقیر عسکر فرمانده امنیه ولایت فراه گفت: ساعت 2 بامداد يكشنبه در حدود 30 تن از افراد وابسته به گروه طالبان بالای 4 پوسته امنیتی در مرکز آن ولایت حمله نمودند که در نتیجه درگیری یک سرباز پولیس ملی شدیدا" مجروح گردید.
وی افزود: در حالی که سربازان پولیس ملی مصروف درگیری با طالبان حمله کننده بودند در نزدیکی زندان مرکزی شهر فراه انفجار بزرگي صورت گرفت که باعث فروریختن دیوار زندان گردید.
آقای عسکر گفت: در پی بروز این حادثه 20 تن از محبوسین زندان پا به فرار گذاشتند که چهارتن آنان از سوی سربازان پولیس ملی دو تن دیگرشان از سوی سربازان ارتش مجددا" بازداشت شدند.
بنا به اظهارات وی؛ تا به حال از سرنوشت 16 تن دیگر ازمحبوسین فراری خبری دردست نیست.
گفته میشود محبوسین فراری مجرمین سیاسی نه بلکه کسانی بودند که به جرایم جنایی مرتکب میباشند.
در همین حال محمد یونس رسولی معاون والی فراه گفت: در پی بروز این حادثه عملیات تلاشی منازل مشکوک در شهر فراه از سوی نیروهای امنیتی افغان آغاز شده و به مردم اجازه رفت و آمد در بین شهر داده نشده است.
شماری از باشنده گان شهر فراه مدعی هستند که برخی از سربازان پولیس تحت نام تلاشی ، اموال و دارایی های منزلشان را مورد دستبرد قرار دادند.
آنان از رسانه ها خواستند تا مشکلات شان را به گوش مسؤلین زیربط برسانند.
حدودا" هفت ماه قبل نیز بیش از ده تن از زندانیان محبس شهر فراه با حفر نمودن دیوار زندان متواری شدند که تا به حال از سرنوشت اکثریت آنان خبری در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست: