۱۳۸۹/۰۴/۱۲

حذف برازیل وغنا و صعود هالند و اروگوئه به نیمه نهایی جام جهانی

در ادامه مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقا دیشب در ائلین بازی از مرحله یک چهارم نهایی تیم های برازیل و هالند در مقابل هم قرار گرفتند .

بازی سراسر سرعت و جذابیت را هر دو تیم به نمایش گذاشتند ، اما هالندی ها که انگیزه بالایی برای بازی مقابل برازیل داشتند در اکثر اوقات توپ و میدان را در دست می گرفتند اما باز هم تجزیبه برازیلی ها بیشتر بود .

تیم فوتبال برازیل در نیمه اول موفق شد در دقیقه 10 بازی روی حرکت روبینهو به گل رسید و نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود برازیل به پایان رسید .

اما نیمه دوم نیمه آتشین برای برازیلی ها بود . از یک طرف مقابل حملات هالندی ها را می گرفتند و از طرف دیگر سعی می کردند تا به دروازه هالند نزدیک شوند .

بازی در نیمه دوم هالندی ها در دقیقه 55 به اولین گل خود رسیدند و مدافع برازیل در به ثمر رساندن این گل نقش بسزایی داشت ، اما از گل اول چیزی نگذشته بود که در دقیقه 68 هالند به گل دوم رسید تا برازیلی ها بازی برده را با خت و خذف از جام جهانی تعویض کنند .

همانطور هم شد و تیم فوتبال برازیل با شکست 2بر1 مقابل هالند از ادامه بازی ها کنار رفت و هالتد به مرحله نیمه نهایی این بازی ها رسید .

در دیگر بازی دیشب تیم های گانا و اروگوئه به مصاف هم رفتند .

این بازی هم یک بازی سرعتی و زیبا بود و تیم فوتبال گانا که شگفتی ساز این دوره از رقابت ها نام گرفت در نیمه اول با تلاش های زیاد خود در وقت های قاونونی 45 دقیقه اول نتوانست به گل برسد و اروگوئه نیز حملات زیادی زا روی دروازه گانا داشت اما گلی در کار نبود ، وقت های اضافه برای پایان نیمه اول محاسبه می شد آخرین دقیقه بازی و سالی مونتاری در میانه میدان صاحب توپ شد ، و با یک ضربه زیبا و قدرتمند دروازه بان اروگوئه را غافلگیر کرد و توپ را درون دروازه اروگوئه جای داد تا در نیه اول هم یک بنده داشته باشیم ، در دقیقه 45+2 دروازه اروگوئه باز شد .

نیمه دوم با حملات اروگوئه آغاز شد ، یک ضربه ایستگاهی به سود اروگوئه و دیه گو فورلان پشت توپ ضربه زیبا و گل اول و تساوی برای اروگوئه .

بازدن گل تساوی خیال اروگوئه راحت شد . دو تیم در وقت های قانونی بازی نتوانستند به گل برسند و بازی همچنان یک بر یک دنبال می شود .

وقت های اضافه آغاز می شود وقت های اضافه هم بی نتیجه به پایان رسید در اخرین لحظات بازی گانایی ها روی دروازه اروگوئه هجوم می برند یک ارسال بلند را می فرستند و جیان ضربه سر را می زند .اما در آن سمت و درد درون درواره اروگوئه سوارز توپ را با دست بیرون کشید و علاوه بر اخراج سوارز ضربه پنالتی در دقیقه 120 بازی برای گانا اعلام شد .

جیانی پشت توپ قرار گرفت اما نتوانست ضربه پنالتی را گل کند و بازدن پنالتی بازی نیز به پایان رسید و ضربات پنالتی همه چیز را معلوم خواهد کرد .

در ضربات پنالتی تیم بدشانس گانا دو ضربه پنالتی را از دست داد و در مقابل اروگوئه نیز با از دست دادن یک ضربه پنالتی با نتیجه 3 بر 2 گانا را شکست داد و حریف هالند در مرحله بعدی شد .

امشب نیز در حساس ترین دیدار تیم فوتبال آرژانتین در مقابل آلمان قرار می گیرد و اسپانیا با پاراگوئه دیدار می کند .

هیچ نظری موجود نیست: