۱۳۸۹/۰۴/۱۶

هالند اولین فینالیست جام نوزدهم در آفریقای جنوبی

تیم ملی فوتبال هالند در اولین بازی دور نیمه نهایی بازیهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی موفق شد در یک بازی زیبا و پایاپای تیم فوتبال اروگوئه را شکست دهد و اولین فینالیست جام نوزدهم باشد .

تیم ملی فوتبال هالند در نیمه اول خیلی خوب ظاهر شد و با حملاتی که روی دروازه اروگوئه داشت موفق شد در دقیقه 18 روی یک ضربه زیبای پشت محوطه جریمه جیووانی ون برانک هاست به گل اول رسید .

این پیروزی برای هالندی ها تنها تا دقیقه 41 دوام کرد و دیه گو فورلان مهاج اروگوئه با ضربه مشابه از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند تا نیمه اول برنده ای در بر نداشته باشد .

اما نیمه دوم بازی ، نیمه سراسر حادثه و جذابیت بود ، تیم فوتبال هالند در نیمه دوم موفق شد در دقایق 70 و 73 توسط اشنایدر و ارین روبن به دو گل برسد و بازی 3 بر 2 به سود هالند در جریان شود ، تیم فوتبال اروگوئه با تمام تلاشی که از خود به خرج داد توانست گل دیر هنگامی را به ثمر برساند اما این گل دقیقه 92 نتوانست انان را به گل تساوی بکشاند و ناچار شکست 3 بر 2 را از هالند پذیرفتند و از راهیابی به فینال باز ماندند .

به این ترتیب تیم هالند اولین فینالیست جام به دور پایانی رفت و اروگوئه در بازی رده بندی با بازنده دیدار تیم های اسپانیا و المان برای مقام سوم مبارزه خواهد کرد امشب تیم های اسپانیا و آلمان برای مشخص شدن فینالست دوم با هم دیدار می کنند .

هیچ نظری موجود نیست: