۱۳۸۹/۰۲/۰۵

هلیکوپتر نیروهای آیساف درفراه منفجر شد

http://www.myupload.dk/showfile/4937950f0a7.jpg/تازه ترین خبرهای رسیده از ولایت فراه حاکی از آن است که قبل ظهر امروز یک بال هلیکوپتر نیروهای آیساف زمانی که در مربوطات ولسوالی خاک سفید آن ولایت نشست اظطراری نمود منجر گردید.

مقامات محلی در ولسوالی خاک سفید فراه میگویند :این حادثه ساعت 11 امروز در چهار کیلومتری مرکز آن ولسوالی بوقوع پیوست که تلفات جانی در قبال نداشت.

ملک خداداد ولسوال خاک سفید فراه ضمن تأیید این خبر گفت: تا به حال معلوم نیست که این هلیکوپتر بر اثر عوارض نخنیکی با این حادثه مواجه گردیده یا حمله مخالفین دولت ، وی افزود تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

خداداد گفت: در محلی که این هلیکوپتر نشست نمود طالبان مسلح حضور داشتند.

در همین حال سمونوال محمد فقیر عسکر قوماندان امنیه ولایت فراه گفت: هلیکوپتر نیروهای آیساف بر اثر عوارض تخنیکی نشست اظطراری نمود.

عسکر گفت: بعد از آنکه هلیکوپتر در آن منطقه نشست نمود سربازان آمریکایی فورا" به کمک سرنشینان هلیکوپتر شتافتند و آنان را از خطر مرگ نجات دادند.

به گفته منبع بعداز انتقال سرنشینان ، هلیکوپتر منفجر شد اما به کسی آسیبی نرسید.

تا کنون طالبان و نیروهای آیساف در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

بر بنیاد یک خبر دیگر بر اثر انفجار یک ماین کنار جاده ای در ولسوالی پشت رود فراه دو سرباز اردوی ملی کشته و دو تن دیگرشان زخمی شدند.

غوث الدین ولسوال پشت رود فراه میگوید: موتر این سربازان از آن منطقه در حال عبور بود که در مسیر راه با ماین کارگذاری شده در کنارجاده اصابت کرد .

طالبان مسؤلیت این حادثه را بدوش گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست: