۱۳۸۹/۰۱/۲۸

تظاهرات ده ها تن از باشنده گان هرات

ده ها تن از باشنده گان شهر هرات بخاطرمسدود شدن سرک کنسولگری کشور هندوستان مقیم هرات بروی ترافیک دست به تظاهرات زدند و خواهان بازگشایی مجدد آن سرک شدند.

کنسولگری کشورهندوستان در ناحیه چهارم شهر هرات موقعیت دارد که در جوار آن منازل مسکونی و دکانهای مردم واقع شده است.

در پی حملات تروریستی اخیر شهر کابل به برخی ازسفارت خانه ها و مراکزتجمع خارجیان ،سرک کنسولگری هندوستان در هرات بروی ترافیک مسدود شد و مشکلاتی را برای باشنده گان آن منطقه ببار آورد.

تظاهرکننده گان میگویند: دو ماه است که این سرک بروی ترافیک مسدود شده و مشکلات زیادی برای آنها ببار آمده است.

همچنان دکانداران آن منطقه میگویند: با مسدود شدن این سرک بروی ترافیک کار ومعامله آنها با رکود مواجه شده و فروش اجناس دکانهایشان 90 درصد کاهش یافته است.

مظاهره کننده گان میگویند: باید کنسولگری کشور هندوستان از این منطقه مسکونی به یک ساحه خارج از شهر نقل مکان نماید.

آنان میگویند: دولت باید در این عرصه اقدام اساسی نماید در غیر آن با واکنش تند مردم مواجه خواهد شد.

درهمین حال اصیل الدین جامی رئیس اجرائیه ولایت هرات گفت: مسائل امنیتی یکی از عمده ترین دلایل مسدود بودن سرک کنسولگری هندوستان بروی ترافیک میباشد.

وی افزود: با هماهنگی نماینده گی وزارت ارتباط خارجه افغانستان درهرات تلاش میشود تا در قسمت بازشدن مجدد این سرک بروی ترافیک به نتیجه ای دست یابند.

تا به حال چندین بار انفجارهای سازماندهی شده در نزدیکی کنسولگری کشور هندوستان مقیم هرات صورت گرفته که خسارات مالی را نیز ازخود برجای گذاشته است.

با اینکه تا به حال چندین بار این سرک بروی ترافیک مسدود و بازگشایی گردید اما تا کنون دولت نتوانسته است یک راه حل اساسی در این زمینه طرح ریزی نماید.

هیچ نظری موجود نیست: