۱۳۸۹/۰۱/۲۱

حمایت علمای حوزه غرب از اظهارات اخیر حامد کرزی

شماری از علما در حوزه غرب افغانستان ،اظهارات اخیر آقای کرزی مبنی بر دست داشتن خارجی ها در تقلب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تأیید و حمایت شان را از موضع گیری آقای کرزی اعلان نمودند.

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان چند روز پیش یک مقام سابق سازمان ملل، یک فرستاده اتحادیه اروپا و همچنین سفارتخانه های خارجی در افغانستان را به دست داشتن در تقلب گسترده در انتخابات و تلاش برای روی کار آوردن دولتی دست نشانده متهم کرده بود.

سخنان آقای کرزی با واکنش مقام های آمریکایی مواجه شد و رابرت گیبز، سخنگویی کاخ سفید آن را نگران کننده دانست.

با این که اظهارات اخیر آقای کرزی واکنش منفی جامعه جهانی و شماری از نماینده گان مردم در پارلمان افغانستان را در قبال داشت اما شماری از علمای هرات امروز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز ژورنالیزم افغان حمایت خود را از موضع گیری آقای کرزی اعلان نمودند.

میرفاروق حسینی سخنگویی نهادهای دینی اهل سنت در غرب افغانستان که دراین کنفرانس مطبوعاتی اشتراک نموده بود گفت: اظهارات آقای کرزی منصفانه و واقع بینانه بوده است.

وی گفت: ( من با اظهارات اخیر آقای کرزی موافقم و حمایت خود را اعلان میکنم ، کسانی که در این راستا فکر میکنند که موضع گیری اخیر رئیس جمهور افغانستان به آینده این کشور تأثیرمنفی برجای میگذارد، مخالفم.)

سخنگویی نهادهای دینی اهل سنت در غرب افغانستان همچنان از مداخله کشورهای خارجی در امورات داخلی کشور انتقاد کرد و بر روند مذاکره صلح میان حکومت افغانستان و مخالفین دولت تأکید نمود.

این درحالیست که آمریکا و افغانستان پیمان روابط استراتژیک را باهم امضا کرده اند و دو کشور جایگاه بسیار مهی در روابط خارجی یکدیگر دارند.

ایالات متحده آمریکا هم اکنون نزدیک به یکصدهزار سرباز در افغانستان دارد و سالانه صدها میلیون دلار را برای باز سازی افغانستان کمک می کند

هیچ نظری موجود نیست: