۱۳۸۹/۰۱/۳۰

ولسوالی شیندند هرات از وجود کوکنار صفر شد

مقامات محلی در ولسوالی شیندند هرات میگویند: با تصفیه 140 قریه از و جود خشاش ، ولسوالی شیندند مجددا" از و جود کوکنار صفر اعلان شد.

کمپاین تخریب مزارع کوکنار از دو ماه به این سو در ولسوالی شیندند هرات آغاز شده بود که دست کم 500 سرباز پولیس، اردو و مؤظفین ریاست امنیت ملی در این کمپاین اشتراک نموده بودند.

لعل محمد عمرزی ولسوال شیندند ولایت هرات گفت: در این کمپاین یک هزار و 168 جریب زمین از وجود خشخاش پاکسازی شد که به این ترتیب ولسوالی نامبرده از وجود کوکنار تصفیه شد.

وی افزود: امسال در 140 قریه ولسوالی شیندند هرات کوکنار کشت شده بود که مقداری از این گیاه در جریان سردی زمستان امسال از بین رفت و متباقی از سوی نیروهای امنیتی تخریب شد.

حضور مخالفین دولت و مشکلات اقتصادی از جمله عمده ترین مسائلی است که باشنده گان ولسوالی شیندند هرات را به کشت مواد مخدر واداشته بود.

دهقانان در ولسوالی شیندند هرات از دولت میخواهند تا زمینه کار را برایشان آماده سازد و پروژه های بازسازی را جهت فراهم شدن زمینه کار در مناطق شان راه اندازی نماید.

آنها میگویند: اگر دولت به خواست آنها توجه ای نکند آنان مجبوراند بخاطر آماده ساختن خرج زنده گی شان مجددا" به کشت کوکنار روی بیاورند.

کشت و قاچاق مواد مخدر یکی از مهمترین چالش های بر سر راه حکومت فعلی افغانستان میباشد که تا کنون انتقادات شدید جامعه بین المللی را نیز در قبال داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: