۱۳۸۹/۰۲/۰۲

کشته و زخمی شدن ده طالب در ولایت بادغیس

تازه ترین خبرهای رسیده از ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس حاکی از آن است که بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و خارجی در آن ولایت چهار طالب مسلح کشته ، شش تن آنان زخمی و یکتن دیگرشان دستگیر شده اشت.

مقامات امنیتی افغان در حوزه غرب کشور میگویند: روز چهارشنبه یک قرارگاه سربازان اردوی ملی در مرکز ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس هدف حملات راکتی قرار گرفت که گفته میشود راکت ها در مناطق اطراف قرارگاه اصابت کرد.

مل پاسوال علی خان حسین زاده سرپرست قوماندانی زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان گفت: در پی بروز این حادثه سربازان اردوی ملی بالای طالبان مهاجم حمله نمودند که در نتیجه درگیری سه تن از قوماندانان طالبان بنامهای ملا عسل ، ملا عبدلله و ملا جمعه کشته شدند.

وی افزود: در یک رویداد دیگر طالبان مسلح در منطقه پساو ولسوالی بالامرغاب بادغیس بالای کاروان موترهای اردو و پولیس ملی حمله نمودند که در نتیجه درگیری میان دو طرف یک طالب کشته و شش تن دیگرشان زخمی شدند.

آقای حسین زاده گفت: در این جریان به سربازان پولیس و اردوی ملی آسیبی نرسید اما دو عراده از موترهای حاملشان قسما" تخریب گردید.

در همین حال دفتر مطبوعاتی قوماندانی قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان، امروز با نشر یک اعلامیه مطبوعاتی گفته است که عملیات تصفیوی امید از سوی سربازان قطعه کماندوی اردوی ملی در منطقه تپه بابا مربوط به ولسوالی بالامرغاب بادغیس راه اندازی گردیده است تا کنون ادامه دارد.

دراعلامیه منتشر شده آمده است که در این عملیات یکتن از افراد وابسته به گروه طالبان بنام ملا حفیظ الله دستگیر شده است که بررسی از نزدش جریان دارد.

گروه طالبان فقط زخمی شدن سه تن از افراد شان را در تحولات اخیر بادغیس تأیید میکنند و ادعای تلفات زیاد به سربازان اردو ، پولیس و نیروهای ائتلاف را نمودند.

ولسوالی بالامرغاب یکی از مناطق نا امن در غرب افغانستان است که گروه طالبان در آن ولسولی حضور گسترده ای دارند.

هیچ نظری موجود نیست: