۱۳۸۸/۰۶/۰۳

6 قوماندان سلاح خود را به دایاک تسلیم نمودند

شش تن از قوماندانان اسبق جهادی در حوزه غرب کشور در حدود 40 میل سلاح دست داشته خود را به پروسه جمع آوری سلاح یا دایاک تحویل نمودند.

مسؤلین پروسه دایاک در غرب کشور میگویند این قوماندانان از باشنده گان ولسوالی های کهسان هرات و لاش جویند ولایت فراه میباشند که در پی تلاش مسؤلین و بزرگان منطقه , سلاح دست داشته خود را به دایاک تسلیم نمودند.

جنرال سید جلال سیدی مسؤل اوپراتیفی دایاک در غرب کشور گفت 35 میل سلاح مختلف النوع از نزد پنج قوماندان اسبق جهادی در ولسوالی لاش جویند فراه و دو میل سلاح ثقیل از نزد یک قوماندان دیگر در ولسوالی کهسان هرات جمع آوری شده است.

وی افزود با جمع آوری سلاح متذکره امنیت در مناطق نامبرده بهبود خواهد یافت.

آقای سیدی میگوید قرار است بزودی ولسوالی های غوریان و زنده جان ولایت هرات و ولسوالی لاش جویند ولایت فراه تحت پوشش پروسه دایاک قرار گیرد و ساحه صلح اعلام گردد.

بنا به اظهارات وی با مسمی شدن مناطق نامبرده به ساحه صلح مبلغ دو صد هزار دالر آمریکایی بخاطر راه اندازی پروژه های عام المنفعه به آن مناطق داده میشود.

با وجود آنکه مسؤلین پروسه دایاک میگویند در جریان سال روان ده ها میل سلاح مختلف النوع و چندین تن مهمات را از مربوطات حوزه غرب کشور جمع آوری نمودند اما هنوز هم موجودیت سلاح در نزد افراد غیر مسؤل ازجمله بزرگترین چالشهای امنیتی در این حوزه بشمار میرود.

هیچ نظری موجود نیست: