۱۳۸۸/۰۵/۲۰

خواست داکتران هرات از کاندیدان ریاست جمهوری

اتحادیه داکتران ولایت هرات از هرگونه احتمال نا امنی بعد از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اظهار نگرانی کردند و با صدور یک قطع نامه چند ماده ای از کاندیدان خواستند تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

کارکنان صحی در ولایت هرات از تمامی کاندیداتوران ریاست جمهوری تقاضا نمودند تا دیگر از دشنام و حرفهای تحریک کننده بر علیه یکدیگر اجتناب کنند و از هواداران خویش بخواهند که بعد از اعلام نتایج انتخابات به اعتراضات نامعقول و خشونت دست نزنند.

داکتر نثار احمد مصدق رئیس اتحادیه داکتران در ولایت هرات گفت در حال حاضر مشکلات فراوانی در سر راه کمیسیون انتخابات در تأمین امنیت در روزهای برگزاری انتخابات و شمارش آرا وجود دارد, و اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود چالشهای نامبرده افزایش خواهد یافت.

وی با ارائه یک طرح از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا نامزدی, که بیشترین آراء را به خود اختصاص میدهد به صفت رئیس جمهور برگزیند و از کاندیدان دیگر با در نظر داشت تخصص , مهارت و نفوذشان در پستهای دیگر دولتی در مرکز و ولایات کشور کار گرفته شود.

اتحادیه داکتران هرات به این باور است که در حال حاضر تفاهم میان حامیان کاندیدان ریاست جمهوری در نقاط مختلف کشور وجود ندارد .

این اتحادیه از مردم خواسته است تا از تجمعات اعتراض آمیز که خشونتها را در قبال دارد و ایجاد نا امنی در روزهای انتخابات و بعد از برگزاری انتخابات خود داری نمایند.

باید گفت پیش از این یکتن از حامیان کاندیدان ریاست جمهوری افغانستان هشدار داده بود که در صورت عدم برنده شدن فرد مورد نظرش در انتخابات , حامیان وی دست به شورش و خشونت خواهند زد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی 9 روز بعد در افغانستان برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست: