۱۳۸۹/۰۷/۲۷

اعتراض شماری از طرفداران یک کاندید انتخابات پارلمانی درهرات


شماری از باشنده گان ولسوالیهای پانزده گانه هرات بنا به آنچه آنها باطل اعلان شدن آرای برخی از مراکز رای دهی در آن ولسوالیها عنوان میکنند امروز در مقابل ساختمان مقام ولایت دست به تظاهرات مسالمت آمیز زدند.
اعتراض کننده گان که تعدادشان به بیش از یکصد تن میرسید هرگونه تقلب در ارای محمد معروف فضلی کاندید در انتخابات پارلمانی را رد کرده و هشدار دادند در صورتیکه کاندید مورد نظرشان به پارلمان راه نیابد دست به اقداماتی بدتر خواهند زد.
سردار محمد یکتن از باشنده گان ولسوالی گلران هرات میگوید با وصف تهدیدهای فراوان و شرایط دشوار امنیتی زن و مرد پای صندوقهای رای رفته و به کاندید مورد نظر خود رای دادند اما حال دیده میشود که آرای شان در بعضی از نقاط به دلایل نامعلومی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات باطل اعلام شده است.
وی افزود باطل اعلان نمودن آرای برخی از مراکز رای دهی یک امر سیاسی و غیر عادلانه میباشد.
احمد واسع یکتن دیگر از اعتراض کننده گان از مقامات مسؤل خواهان بررسی دقیق در مورد باطل اعلان شدن رای های این افراد به نفع آقای فضلی شدند.
در ختم تظاهرات اعتراض کننده گان با نشر یک قطع نامه 4 ماده ای از کمیسیون برگزاری انتخابات خواستند تا در این زمینه به صورت عادلانه و بی طرفانه با حضور داشت ناظرین كانديدان ، آرای باطل شده را بررسی نموده و مجددا" بازشماری نمایند.
در همین حال  سعید حقیقی رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در هرات میگوید که تنها ارای چند مرکز رای دهی بخاطر موجودیت تقلب باطل اعلان شده است.
وی افزود این اقدام در پی شکایات مطرح شده از سوی مردم صورت گرفته است.
سه روز قبل نیز شماری از باشنده گان ولسوالی شیندند هرات به منظور باطل اعلان شدن آرای برخی از مراکز رای دهی در آن ولسوالی در مقابل ساختمان مقام ولایت دست به اعتراض زدند.

هیچ نظری موجود نیست: