۱۳۸۹/۰۸/۰۳

سفر نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد به ولایت هرات

نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در سفر به ولایت هرات گفت که جنگ افغانستان از راه نظامی حل نخواهد شد بلکه این خود افغانها هستند تا از راه مذاکره و گفتگو صلح را دراین کشور حکم فرما نمایند.

استیفن دیموستورا نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان این موضوع را در شهر هرات یک روز بعد از آن بیان کرد که دفتر این سازمان در این ولایت هدف حملات انتحاری مخالفین دولت قرار گرفت.

او گفت من اینجا آمدم تا از تمام ارگانهای امنیتی افغان و خارجی در ولایت هرات بخاطر مهار کردن حمله طالبان بالای دفتر یوناما قدردانی کنم.

وی افزود ما تا زمانی در اینجا خواهیم بود که مردم افغانستان به ما نیاز داشته باشند ، و این گونه حملات ،هیچ تأثیری منفی در روند فعالیت کاری ما نخواهد گذاشت.

نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان همچنان گفت: سازمان ملل متحد هر آنچه در توان داشته باشد از مذاکرات صلح حمایت میکند ، ولی نمیخواهد در این مورد صحبت کند زيرا به گفته او این مسئله ایست که توسط افغانها باید حل گردد.

وی همچنان تأکید کرد که بحران افغانستان تنها از راه نظامی حل نخواهد شد ولی هشدار داد که روند مذاکره و صلح آسان نخواهد بود.

بنا به اظهارات وی کشورهای همسایه علاقه دارند که در راه صلح افغانستان را یاری کنند ، اما به نظر من این خود افغانها هستند که صلح را در کشور حکم فرما نمایند و ما دراین عرصه حکومت افغانستان را کمک خواهیم کرد.

در حملات انتحاری که دو روز قبل بالای دفتر یوناما در هرات صورت گرفت تنها دو تن از محافظین امنیتی این اداره زخمی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: