۱۳۸۹/۰۷/۰۹

صدور حکم بازداشت یک نامزد انتخاباتی معترض در هرات


یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی در هرات می گوید حکم بازداشت اش از سوی سارنوالی هرات به اتهام آنچه که او "انعکاس واقعیت ها" از طریق رسانه ها خوانده، صادر شده است.
ناصر احمدیان، یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی در هرات که چندی پیش همراه با دو نامزد معترض دیگر، کنسولگری ایران در هرات و همچنین مدرسه صادقیه را متهم به دخالت در روند مبارزات انتخاباتی کرده بود، می گوید حکم بازداشت او از سوی سارنوالی هرات، در پی شکایت مدرسه صادقیه علیه او صادر شده است.
این در حالی است که مسئولان سارنوالی هرات گفته اند تنها دوسیه آقای احمدیان در این اداره، مربوط به غصب ملکیت شخصی یک زن است.
به گفته مسئولان سارنوالی هرات، این دوسیه از گذشته ها و در پی شکایت یک زن مبنی بر غصب ملکیت شخصی اش از سوی آقای احمدیان، در این اداره وجود داشته است.
گل احمد رامش، رییس اداره سارنوالی هرات گفته است مسایل و شکایات انتخاباتی به کمیسیون بررسی شکایات انتخاباتی مربوط است نه سارنوالی.
پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، 3 نامزد شرکت کرده در این انتخابات، با حضور در یک نشست خبری در مرکز ژورنالیزم افغان، کنسولگری ایران در هرات و مدرسه صادقیه را متهم به دخالت در روند مبارزات انتخاباتی و سوء استفاده از نهادهای دینی در مبارزات انتخاباتی کرده بودند.
این نامزدهای معترض گفته بودند کنسولگری ایران در هرات از طریق مدرسه صادقیه که یک نهاد مذهبی اهل تشیع در این شهر است، اقدام به کمپین انتخاباتی به نفع برخی کاندیدان خاص کرده است.
به گفته آقای احمدیان، محافظان امنیتی مدرسه صادقیه زمانی که به اقدام امام جمعه مسجد صادقیه در نقض دوره سکوت مبارزات انتخاباتی اعتراض کرده بود، به او حمله کرده و او را به طرزی توهین آمیز از مسجد بیرون راندند.
به گفته آقای احمدیان، امام جمعه مسجد صادقیه در خطبه های نماز جمعه و زمانی که دوره سکوت مبارزات انتخاباتی شروع شده بود، مردم را تشویق به رای دادن نامزدهای مورد نظر خود کرده بود.
این درحالی است که کنسولگری ایران در هرات و مدرسه صادقیه اتهامات وارد شده توسط نامزدهای معترض را رد کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: