۱۳۸۹/۰۷/۰۶

پایان اعتصاب عمومی پیشه وران در غور



مقامات محلی در ولایت غور می گویند اعتصاب اتحادیه پیشه وران و دوکانداران شهر چغچران مرکز این ولایت، پس از 3 روز تعطیلی پایان یافته است.
اتحادیه پیشه وران و دوکانداران شهر چغچران، مرکز ولایت غور، 3 روز پیش در اعتراض به کندی روند بازسازی در این ولایت، دست به اعتصاب زده بودند.
اعتصاب کنندگان به آنچه که  عدم رشد متوازن و همچنین عدم احداث و اسفالت جاده های این ولایت و نیز نبود برق در شهر چغچران می خواندند، اعتراض کرده و با بستن دوکان ها در این شهر دست به اعتصاب کاری زده بودند.
عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور گفته است این اعتصاب، شام روز گذشته با ورود هیاتی از مرکز کشور به شهر چغچران به منظور بررسی خواسته های اعتصاب کنندگان، پایان یافته است.
به گفته سخنگوی والی غور، هیات اعزامی کابل به شهر چغچران، به اعتصاب کنندگان وعده داده که بیشتر جاده های داخلی شهر چغچران اسفالت خواهد شد.
این هیات همچنین به اعتصاب کنندگان وعده داده تا در مورد سرنوشت شرکت خصوصی که کار اسفالت جاده ای را در شهر چغچران نیمه کاره رها کرده بود، به زودی تصمیم خواهد گرفت.
این هیات مشخص نکرده است که چه تصمیمی قرار است در مورد این شرکت بگیرد.
ساکنان شهر چغچران گفته بودند که یک شرکت خصوصی در گذشته اقدام به اسفالت یک جاده به طول 2 کیلومتر در این شهر کرده بود، اما اندک زمانی پس از آغاز این پروژه، کار این پروژه را نیمه کاره متوقف کرده بود.
به گفته اعتصاب کنندگان، این شرکت به منظور اجرای این طرح، از مردم پول جمع آوری کرده بود، اما اندکی پس از شروع کار، ورشکست شده و پول مردم را نیز دوباره مسترد نکرده است.
اوضاع در شهر چغچران مرکز ولایت غور، امروز عادی گزارش شده و تمام دوکان ها دوباره باز شده و پیشه وران به فعالیت آغاز کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: