۱۳۸۹/۰۷/۰۱

رهایی نامزد ربوده شده انتخابات پارلمانی در هرات



صفی الله مجددی، یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی در هرات که چند روز پیش از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده بود، از بند آدم ربایان رها شده است.
این نامزد انتخابات پارلمانی، دو روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور، همراه با 3 تن از همراهانش از سوی افراد مسلح ناشناس در ولسوالی ادرسکن هرات ربوده شده بود.
آقای مجددی، پس از آزادی از بند ربایندگان گفت: ربایندگان علاوه بر گرفتن پول به خاطر رهایی اش، قصد داشته اند تا او را بکشند، اما با او توانسته است با همکاری بزرگان و متنفذان قومی، همراه با یکی دیگر از همراهانش از بند ربایندگان آزاد شود.
به گفته آقای مجددی، تاکنون 2 تن دیگر از همراهانش در بند ربایندگان قرار دارند و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.
این نامزد انتخابات پارلمانی افغانستان، گفته است از سوی ربایندگان شدیدا لت و کوب شده و هم اکنون وضعیت صحی اش به خاطر تحمل شکنجه، مناسب نیست.
تاکنون مقامات امنیتی در مورد رهایی این نامزد انتخابات پارلمانی اظهار نظری نکرده اند.
این نامزد انتخابات پارلمانی در حالی از سوی ربایندگان رها شده است که چندی پیش، اجساد 5 تن از کارمندان ستاد انتخاباتی فوزیه گیلانی، یکی دیگر از نامزدان انتخابات پارلمانی و نماینده پیشین مردم هرات در پارلمان افغانستان، که از سوی افراد وابسته به گروه طالبان ربوده شده بودند، پس از چند روز در ولسوالی ادرسکن در جنوب هرات پیدا شد.
گروه طالبان مسئولیت ربودن کارمندان ستاد انتخاباتی خانم گیلانی را برعهده گرفته بودند، اما در مورد کشتن این افراد، اظهار نظری نکردند.

هیچ نظری موجود نیست: