۱۳۸۹/۰۶/۱۶

بازداشت 13 پولیس به اتهام همکاری با طالبان در نیمروز

مقامات پولیس در ولایت نیمروز می گویند 13 سرباز یک پوسته امنیتی را در این ولایت به اتهام همکاری با مخالفین مسلح دولت از وظیفه سبک دوش و بازداشت کرده اند.
مقامات می گویند این سربازان را که در یک پوسته امنیتی در قریه "راکن" ولسوالی خاشرود نیمروز وظیفه اجرا می کردند، هنگامی که قصد داشتند همراه با سلاح های خود به گروه طالبان بپیوندند، شناسایی و بازداشت شده اند.
عبدالجبار پردلی، قوماندان امنیه ولایت نیمروز می گوید پس از بازداشت این افراد و تحقیقات انجام شدده از آنان، یکی از قوماندانان طالبان نیز همراه با دو میل سلاح و یک پایه مخابره بازداشت کرده اند.
به گفته قوماندان امنیه نیمروز، تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این سربازان پس از برقراری ارتباط با این قوماندان طالبان، قصد فرار از پوسته امنیتی و پیوستن با طالبان را داشته اند.
سربازان بازداشت شده هم اکنون به سارنوالی معرفی شده اند و این نهاد موظف به بررسی این موضوع شده است.
استفاده از نیروهای آموزش ندیده محلی به عنوان پولیس، به خاطر کمبود شمار سربازان آموزش دیده توسط نهادهای آموزشی وزارت داخله افغانستان، باعث شده تا در برخی موارد این افراد از وظایف خود سوء استفاده کنند.
پیوستن سربازان پولیس در نقاط مختلف افغانستان به گروه طالبان، در گذشته نیز سابقه داشته و برخی از این سربازان با امکانات پولیس فرار کرده و به این گروه پیوسته اند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بیانیه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (مدظله العالی )
http://www.mohaqeq.org/fa
حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی(مد ظله العالی) در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان بیانیه ای صادر کرد در این بیانیه ضمن بیان شرایط و ویژگیهای کاندیدای نمایندگی و وظایف رأی دهندگان؛ آمده است: شخص یا گروه خاصی درهیچ یک از مناطق افغانستان مورد حمایت من نیست. اگر کسی چنین ادعای نماید صحت ندارد
http://www.mohaqeq.org/fa/news/25.html