۱۳۸۹/۰۶/۱۶

خشونت های تازه در ولایت فراه


خبرهای رسیده از ولایت فراه در غرب افغانستان حاکی از آن است که طالبان در ولسوالی گلستان بالای کاروان موترهای یک کمپنی خصوصی امنیتی حمله کرده اند.
قاری یوسف احمدی، سخنگوی گروه طالبان در یک تماس تلیفونی به خبرنگاران ادعا کرده است که افراد وابسته به این گروه روز گذشته در جریان یک کمین مسلحانه در ولسوالی گلستان فراه، 4 تن از سربازان امنیتی یک کمپنی امنیتی را کشته و 4 عراده از وسایط نقلیه این کمپنی را به آتش کشیده اند.
این در حالی است که محمد فقیر عسکر، قوماندان امنیه ولایت فراه گفته است که گزارش های نا موثقی در این مورد به او نیز رسیده است، اما او از تایید یا رد وقوع این رویداد خودداری کرد.
قوماندان امنیه ولایت فراه همچنین گفته است که برای روشن شدن این موضوع هیاتی را به ولسوالی گلستان اعزام کرده تا این موضوع را بررسی کند.
گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که این کاروان از ولسوالی گلستان به سوی شهر فراه در حرکت بوده که در مسیر راه با کمین مخالفان مسلح دولت مواجه شده است.
کمپنی های خصوصی امنیتی که وظیفه حفاظت از کاروان های کالا و مواد غذایی نیروهای ناتو و موسسات خارجی را بر عهده دارند، بارها در نقاط مختلف افغانستان به ویژه در ولایت فراه هدف حمله گروه طالبان قرار گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست: