۱۳۸۹/۰۶/۱۷

محکومیت کشته شدن حامد نوری از سوی خبرنگاران هرات

شماری از خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی، صبح امروز با شرکت در یک گردهمایی در مقابل ساختمان ولایت هرات، کشته شدن حامد نوری خبرنگار افغان در کابل را محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این گردهمایی با صدور قطعنامه هشت ماده ای، خواهان شناسایی و مجازات عاملان قتل آقای نوری شدند.
حامد نوری، گوینده تلویزیون ملی افغانستان و معاون اتحادیه ژورنالیستان افغان در کابل، دو روز پیش از سوی افراد ناشناس در نزدیکی محل سکونتش کشته شد.
کشته شدن این خبرنگار افغان واکنش های شدیدی را در میان نهادهای مدنی به ویژه نهادهای خبرنگاری در کشور به دنبال داشته است.
حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان نیز دستور داده است تا در مورد کشته شدن این خبرنگار افغان تحقیق صورت گیرد.
شرکت کنندگان در گردهمایی امروز در مقابل ساختمان ولایت هرات، ضمن محکوم کردن این حادثه، از عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان در شناسایی و بازداشت عاملان قتل چندین خبرنگار در کشور انتقاد کردند.
این در حالی است که از سه سال پیش بدینسو چندین خبرنگار در نقاط مختلف افغانستان از سوی افراد مسلح ناشناس و یا افراد وابسته به گروه طالبان کشته شده اند.
امام محمد وریماچ، رییس مرکز ژورنالیزم افغان در گردهمایی امروز ضمن محکومیت کشته شدن این خبرنگار افغان، خواستار تحقیق بیشتر نهادهای امنیتی در این مورد و انتشار سریعتر نتایج آن شده است.
خبرنگاران افغان، طی چند سال گذشته در شرایط بحرانی افغانستان با مشکلات فراوانی روبرو بوده اند، آنها بارها از سوی افراد مسلح ناشناس تهدید شده و در برخی موارد با عدم همکاری برخی نهادهای دولتی در دسترسی به اطلاعات کافی مواجه بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست: