۱۳۸۸/۰۷/۱۸

جانشین غلام یحیی اکبری در غرب افغانستان تعین شد

در پی کشته شدن قوماندان سرشناس ناراضی دولت در جنوب شهر هرات این گروه از انتخاب رئیس جدیدی برای خود در غرب افغانستان خبر دادند.

غلام یحیی سیوشان قوماندان برجسته مخالفین دولت در غرب افغانستان شب جمعه در جریان عملیات نیروهای امنیتی افغان و ائتلاف با 22 تن از همراهانش در ولسوالی گذره هرات کشته شد.

آقای اکبری در گذشته رئیس اداره فوائد عامه ولایت هرات بود وبه مخالفان مسلح درحوزه غرب پیوست.

او از قوماندانان عمده و مخالفان جدی دولت در غرب افغانستان بود.

در پی کشته شدن غلام یحی اکبری , یکی از نزدیکان وی در تماس با رسانه ها مدعی شده که ناراضیان دولت به اتفاق آرا ,فردی به نام سمیع الله معروف را به عنوان جانشین آقای اکبری انتخاب نمودند.

نشست برای انتخاب جانشینی غلام یحیی اکبری در مناطق ولسوالی گذره در جنوب هرات صورت گرفته است.

از سوی دیگر داکتر احمد یوسف نورستانی والی هرات به آنعده از کسانی که در حال نبرد با حکومت افغانستان در ولایت هرات میباشند هشدار داده است که اگر از راه مذاکره و گفتگو به دولت تسلیم نشوند نیروهای امنیتی از راه نظامی اقدام به نابودیشان خواهند زد.

وی به ناراضیان دولت در هرات توصیه نمود تا از جنگ و مخالفت با دولت دست کشیده و بیایند در کنار فامیل و مردم خویش در فضای صلح و امنیت زنده گی نمایند.

غلام یحیی اکبری قوماندان سرشناس ناراضی دولت در حوزه غرب , فردی بود که به گفته مقامات در بیشتر نا امنیهای هرات از جمله واقعات اختطاف , قتل , سرقتهای مسلحانه و حملات راکتی بالای مواضع نیروهای دولتی و خارجی در این ولایت دست داشت.

کارشناسان سیاسی بر این باورند که با کشته شدن این فرد امنیت در هرات بخصوص در مناطق جنوبی این ولایت بهبود خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست: