۱۳۸۸/۰۷/۲۳

40 تن دیگر از مخالفین درهرات به دولت تسلیم شدند

در پی عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان و خارجی در جنوب هرات 40 تن دیگر ازمخالفین دولت با سلاح و مهمات دست داشته خود به دولت تسلیم شدند.

در جریان یک هفته اخیر بیش از یکصد تن از مخالفین دولت که در ولسوالی های گذره و پشتون زرغون هرات فعالیت داشتند از مخالفت با دولت دست کشیده و به پروسه صلح پیوستند.

روز گذشته نیز 5 تن از قوماندان ناراضی دولت با 45 تن از افراد تحت فرمانشان به پروسه تحکیم صلح یکجا شدند.

سمونوال نورخان نیکزاد سخنگوی قوماندان امنیه ولایت هرات گفت در تازه ترین مورد شب گذشته چهار تن از قوماندانان مخالف دولت بنام های گل احمد , محمد داوود , عزیز احمد و شاه غلام به همراه 36 تن از افراد تحت فرمان خود به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.

وی افزود این افراد در جریان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان و خارجی که از 8 روز به این سوی در مناطق جنوبی هرات جریان دارد اقدام به این عمل نمودند.

آقای نیکزاد میگوید این افراد بیش از ده میل سلاح دست داشته خود را نیز به دولت تسلیم نمودند.

محمد داوود که قوماندانی حملات راکتی بالای میدان هوایی هرات را به عهده داشت میگوید فقر اقتصادی و عدم توجه دولت به مشکلات شان باعث شد تا از دولت ناراض شود.

او میگوید حالا که ما به پروسه تحکیم صلح پیوستیم توقع ما از دولت این است تا امنیت و زمینه کار را برایمان فراهم سازد.

عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی از چند روز به این سو در مناطق جنوبی هرات جریان دارد که تا به حال در حدود 23 تن از مخالفین دولت کشته , 15 تن شان دستگیر و بیش از 100 تن شان به دولت تسلیم شدند.

هیچ نظری موجود نیست: