۱۳۸۹/۰۹/۰۶

حمايت كانديدان برنده از اعلان نتايج نهايي انتخابات در هرات


هفت تن ازكانديدان برنده درانتخابات پارلماني افغانستان در هرات ازاعلان نتايج نهایی انتخابات پارلماني حمايت نموده و از عملكرد كميسيونهاي انتخاباتی ابرازرضايت نمودند.
محمد رفيق شهير؛ فرهاد مجيدي ؛ ناهيد احمدي فريد ؛غلام فاروق نظري؛منورشاه بهادري ؛ مسعوده كرخي و محمد رضا خوشك که از جمله نامزدان برنده انتخابات پارلمانی در هرات میباشند امروز در یک نشست خبري در مرکز ژورنالیزم افغان حمايت شان را از روند انتخابات اعلان كرده ، ادعا نمودند كه كميسيون های مستقل انتخابات و شكايات انتخاباتي به مردم افغانستان و جامعه جهاني نشان دادند كه در روند بررسي شكايات و تقلبات انتخابات پارلماني امسال مستقل عمل نموده و شفافيت دراولویت کارشان قرارداشته است.
محمد رفیق شهیر یکتن از این کاندیدان موفق میگوید اگرچه در ابتداي پروسه بررسي شكايات ، نگراني هاي مبني بر چگونگي بررسي شكايات و آرای كانديدان انتخابات پارلماني وجود داشت اما با اعلان نتايج نهايي روشن شد كساني كه در تقلب گسترده دست داشتند از ليست نهايي حذف شدند.
در همین حال ناهید احمدی فرید یکتن دیگر از نماینده گان برنده مردم هرات در پارلمان گفت که رسیده گی جدی به مشکلات مردم  ولایت هرات از کارکردهای اصلی آنان میباشد.
از طرف دیگر احمد فرهاد مجیدی یکتن دیگر از کاندیدان برنده در هرات تقلبهای انتخاباتی را در این ولایت تأیيد کرد و از عملکرد کمیسیونهای مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی قدردانی نمود.
وی کاندیدان شکست خورده را به آرامش دعوت کرد و از آنها خواست تا هواخواهانشان را از هر گونه بر پا نمودن تطاهرات و مسدود نمودن شاهراه ها منع نمایند.
اين درحاليست كه بعدازاعلان نتايج نهايي انتخابات پارلماني امسال، تاكنون چندین بار شماري ازكانديدان هرات كه نامهاي شان ازليست نهاي نتایج انتخابات پارلمانی حذف گرديده است، دست به تظاهرات اعتراضي  زده و تصاميم كميسيون شكايات انتخاباتي را ناشي از تعصبات قومي  و برگرفته از زدو بند هاي سياسي دانستند.
براساس ليست نهايي كميسيون انتخابات افغانستان ؛هفده نماينده  ازجمله 12 مرد و 5 زن از ولايت هرات به پارلمان آينده افغانستان راه يافتند.

هیچ نظری موجود نیست: