۱۳۸۹/۰۹/۰۳

رئیس شورای ولایتی هرات : کمیسیون انتخابات قانونی عمل نکرده است

در پی اعلان نتایج انتخابات پارلمانی در کشور رئیس شورای ولایتی هرات میگوید بی توجه ای کمیسیونهای مستقل انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی به آرای مردم، باعث ایجاد بحران نا منی و بی اعتمادی میاد حکومت و ملت شده است.

داکتر نذیر احمد حیدر زاده رئیس شورای ولایتی هرات امروز در یک نشست خبری گفت در پی حذف نام چند تن از کاندیدان انتخابات ولسی جرگه از لست نهایی، صدها تن از باشنده گان ولسوالیهای اطراف هرات امروز به سرکها ریختند و با مسدود نمودن جاده ها قصد برهم زدن امنیت را داشتند .

وی کمیسیونهای مستقل انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی را متهم به بی توجه ای در قبال آرای مردم نمود و مدعی شد که این نهادها بدون اینکه قناعت کاندیدان و مردم را حاصل نمایند نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی را اعلان نمودند.

رئیس شورای ولایتی هرات گفت تقاضای ما از دولت مرکزی این است که در قسمت شناسایی و دستگیری کسانی که به آرای مردم دست اندازی کردند اقدام نموده و با آنان برخورد جدی نماید.

این در حالیست که مسؤلین کمسیون مستقل انتخابات، امروز درجریان اعلان نتایج نهایی انتخابات پارلمانی گفتند که آنان کارهای خود را مطابق به قانون انجام داده اند.

این مسؤلین هر گونه  انتقاد از کارکرد کمیسیون انتخابات را رد کرده و مدعی شدند که این کمیسیون مغایر قانون عمل نکرده و در اقدامات خود ملاحظات سیاسی و قومی را به هیچ صورت در نظر نداشته است.



۱ نظر:

jawad گفت...

نجیبه شریف هم پناهنده شد!